Om Danmarks Våbenhandlerforening

Danmarks Våbenhandlerforening blev grundlagt den 15. juli 1937 og har været brancheorganisationen for våbenhandlere og bøssemagere i Danmark lige siden.

Danmarks Våbenhandlerforening er branchens politiske talerør og arbejder for at fremme medlemmernes og branchens interesser. Vi gør mere end blot at følge den politiske udvikling - Vi deltager aktivt for at påvirke og få indflydelse, når der skal udformes nye love og bekendtgørelser, der berører medlemmernes dagligdag.

Organisationen arbejder for bedre rammevilkår for branchen i Danmark, med særligt fokus på:
  • En tryg og enkel våbenlov
  • En god og konstruktiv dialog med myndighederne
  • Et godt samarbejde med repræsentanter for andre våbenbrugere i Danmark

Dette arbejde forfølges af foreningen via en konstruktiv dialog med de relevante myndigheder, samt i samarbejde med Dansk Erhverv og i regi af Dansk Våbenforum, som yderligere består af Danmarks Jægerforbund, Dansk Skytteunion og DGI.

Besøg MEDLEMSZONEN hvor medlemmer bl.a. kan downloade formularer til brug ved prøveskydning af våben.