Nyhedsbrev 3. april - Corona

Kære medlem

Herunder finder du en række opdateringer og nyheder angående corona-krisen.

Webinar om hjælpepakker hos Dansk Erhverv

Mandag den 6. april kan du - fra hjemmekontoret - deltage i et gratis webinar om de nuværende hjælpepakker for medlemmer af Dansk Erhverv (dvs. alle medlemmer af Danmarks Våbenhandlerforening). Webinaret vil gennemgå kriterierne for at opnå kompensation i følgende hjælpepakker:

• Kompensation for virksomhedens faste udgifter
  • Kompensation til selvstændige
  • Lønkompensation
  • Kompensation til arrangører for aflyste eller udskudte arrangementer

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til Dansk Erhvervs advokater undervejs.

Meld dig til her: https://www.danskerhverv.dk/kurser-og-events/overblik-over-udvalgte-covid-19-hjalpepakker/

Minister: Butikker må godt holde lukket og stadig få del i hjælpepakke

Erhvervsminister Simon Kollerup slår fast, at butiksejere kan lukke deres butikker uden at være bekymret for at miste muligheden for at få del i regeringens hjælpepakke om faste udgifter – selvom man ikke er nødsaget til at holde lukket ved lovkrav, som eksempelvis butikker i storcentre.

Han udtaler til JydskeVestkysten:

”Man er derfor selvfølgelig ikke tvunget til at holde sin forretning åben for at få kompensation for sine faste udgifter, hvis det kloge i forhold til den enkelte forretning og regeringens anbefalinger i øvrigt er at lukke den midlertidigt”. Læs mere her.

Tilskudspulje på 100.000 kroner til digital omstilling åbner 20. april 2020

Mandag den 20. april åbner en ny pulje i regi af regeringens initiativ, SMV:Digital, hvor SMV’er med 3-249 ansatte kan søge om op til 100.000 kr. til indkøb af privat rådgivning til digital omstilling og udvikling af e-handel.

Under den nuværende krise er mange ramt af markant mindre travlhed end normalt, men denne tid kan også udnyttes til at søsætte nye initiativer i din forretning – eksempelvis ved at digitalisere din virksomhed. Her kommer SMV:Digital ind i billedet, for her kan du søge om tilskud til rådgivning om nye projekter, der kan udvikle din virksomhed. Midlerne kan bruges til indkøb af rådgivning til hhv. digital omstilling og udvikling af e-handel.

På den måde kan du få hjælp til implementering og teknisk integration af ny teknologi, så du er sikker på, at du indkøber præcis det, som du har brug for, og bedst muligt høster gevinsterne ved den digitale investering.

Læs mere hos Dansk Erhverv.

Det var alt for denne gang – I ønskes alle en god weekend.